پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
نکته حائز اهمیتی که باید مدنظر رئیس جمهور باشد آن است که 9 ماه هیچ‌گاه برای یک ملت هشتاد میلیونی زمانی کمی نبوده و نیست و ادامه این روند تنها به فرو رفتن هرچه بیشتر به وعده‌های توخالی استکبار جهانی خواهد انجامید که در نهایت تنها زیان آشکاری را به دنبال دارد.

شعار سال: هفته نامه ۹ دی در جدیدترین شماره خود نوشت: در حالیکه دولت یازدهم ماههای پایانی عمر خود را سپری میکند، ظاهرا رئیس جمهور همچنان بر سبیل گذشته است و خیال دست برداشتن از توهین به منتقدین را ندارد. روحانی این بار منتقدین دولتش و برجام را عده ای کودک نامید.

بیش از نه ماه از اجرای برجام گذشته است و افکار عمومی دریافته که اکثر وعده‌های دور و دراز دولت مردان از توافق هسته‌ای سرابی بیش نبوده که جز حرمان ثمره‌ای به همراه نداشته است؛ "کسَراب بقیعةٍ یحسَبُهُ الظمانَ ماءً حتی اِذَا جَاءَ لَم یجِدهُ شَیئاً"(سوره نور- آیه 39) در این شرایط اما رئیس‌جمهور در جمع مردم اراک حاضر شد و در تشریح دستاوردهای برجام با ترسیم یک "باغ" فرضی از "سیب و گلابی" سخن به میان آورد و در انتها نیز صبر تازه‌ای را از مردم مطالبه کرد.

رئیس جمهور در جمع مردم اراک در این‌باره گفت: ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است و امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم. امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.

درباب این سخنان ابتدائاً باید گفت که رجوع به اظهارات گذشته رئیس جمهور تداعی کننده آفتاب تابان بودن برجام هست؛ لذا توافقی که به تعبیر حسن روحانی همچون آفتاب تابان بود دیگر نیازی به مثال‌های جدیدی ندارد و اکثر مردم این روزها به درستی دریافته‌اند که نتیجه اجرای تمام تعهدات هسته‌ای و محروم شدن از حقوق ذاتی و مسلم کشور، تقریباً هیچ بوده و در نهایت نیز به بدعهدی آمریکا و متحدانش انجامیده است.

به عبارتی دیگر پیشی گرفتن کشورهایی چون هند و پاکستان به لحاظ فناوری و دانش هسته‌ای از ایران به واسطه برجام نیز رضایت آمریکا و نظام استکباری را به ارمغان نیاورد و آن‌ها تمام تلاش خود را به کار بردند تا ایران هیچ‌گونه ثمره‌ای از توافق هسته‌ای به دست نیاورد. لذا این آفتاب آن‌قدر تابان است که مردم به راحتی آن را حس کرده و فضای ترسیم شده توسط روحانی را بیش‌تر به رویا شبیه بدانند.

قبول فرض "کودکان در پی سیب و گلابی" نیز در وهله اول گریبان ولی‌الله سیف، علی اکبر صالحی، محمد جواد ظریف، علی‌اکبر ولایتی و علی لاریجانی را خواهد گرفت که طی ماه‌های گذشته هر کدام به میزانی معترف "تقریبا هیچ" نتایج برجام شده‌اند.

اما این‌که حسن روحانی با گذشته نه ماه از اجرای برجام بازهم مردم را به صبر دعوت کرده از جایی محل اشکال است که پیش از حامیان دولت مدعی این بودند که هر روز تاخیر در اجرای برجام 170 میلیون دلار به کشور ضرر می‌زند و توافق ‌هسته‌ای قرار است خرمشهر‌‌ها و آبادان‌ها را آباد کند، با همین استدلال‌ها بود که برجام در بیست دقیقه به تصویب رسید! عجله آن روزها و درخواست صبر این‌روزها تنها نشان دهنده تناقض دولت مردان و ناکامی آنان در دستیابی به اهدافی چون چرخش همزمان چرخ سانترفیوژها و کارخانه ها است.

نکته حائز اهمیتی که باید مدنظر رئیس جمهور باشد آن است که نه ماه هیچ‌گاه برای یک ملت هشتاد میلیونی زمانی کمی نبوده و نیست و ادامه این روند تنها به فرو رفتن هرچه بیشتر به وعده‌های توخالی استکبار جهانی خواهد انجامید که در نهایت تنها زیان آشکاری را به دنبال دارد.

متأسفانه آقای روحانی گویا مردم را گلابی! فرض کرده است که پس ازگذشت زمانی طولانی از اجرای برجام و عدم تحقق وعده ها، مردم را به صبر دعوت میکند؛ در حالیکه مردم میفهمند برجامی که وعده حل کلیه مشکلات حتی آب خوردن را با آن میدادند دستاوردش تقریبا هیچ بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 آبان 1395، کد مطلب: 13950810000497، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین